به گزارش خبرنگار جشنواره، فریدون الهیاری رئیس جشنواره و مدیر کل اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نشست خبری جشنواره سفره ایرانی گفت: این جشنواره مراسمی همگانی برای نمایش غذاهای بومی، محصولات غذایی و برندهای مطرح صنایع وابسته به غذا و انجام بحث های علمی و تخصصی در این رابطه می باشد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب برنامه ملی برگزار می شود اذعان نمود: براساس برنامه زمان بندی شده برترین های این جشنواره منطقه ای به جشنواره ملی غذاهای سنتی و ایرانی معرفی خواهند شد.

 رئیس جشنواره سفره ایرانی افزود: این جشنواره با حضور 5 استان منطقه مرکزی کشور شامل تهران، البرز، مرکزی، قم و اصفهان به میزبانی اصفهان در 8منطقه کشور برگزار می شود که استان اصفهان منطقه 6 در بین این مناطق است.

همچنین در ادامه این نشست محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث خوراک را از ضرورت های بقاء انسان دانست و افزود: این جشنواره با مشارکت فعالان عرصه فرهنگی و گردشگری استان برگزار شده و هدف آن توسعه گردشگری در فصولی است که گردشگر کمتری به اصفهان سفر می کنند.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از ادراک گردشگران درباره کیفیت یک مقصد به تجربه آنها از غذا بازمی گردد و غذا در کنار اقامت از مهمترین نیازمندی های گردشگران در مراجعه به مقاصد گردشگری محسوب می گردد.

همچنین در این برنامه فرهنگی سازمان های مردم نهاد در حوزه های منتخب گردشگری نیز مشارکت و حضور چشم گیری خواهند داشت

برندسازی غذاهای سنتی ایرانی، احیای غذاهای بومی و سنتی مناطق مختلف کشور و تبدیل آنها به یکی از جاذبه های محلی، از جمله اهداف جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است.

به گزارش خبرنگار جشنواره؛ ستار کیانپور مجری برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: این جشنواره به میزبانی اصفهان و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت بهترین های غذای سرآشپز، دسر، سس، قهوه، بریان، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، آموزشگاه صنایع غذائی و غذای خانگی در بخش مسابقات برگزار می شود.

ستار کیانپور با اشاره به برنامه های جانبی جشنواره تصریح نمود: در این جشنواره علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش ها و سمینارهای علمی به ایجاد ارتباط بین صنعت گردشگری و صنعت غذا و نهادینه کردن موضوع ارتباط بین سفره ایرانی با گردشگری کمک شایانی خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: جشنواره سفره ایرانی با حضور ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های تهران، البرز، قم، مرکزی و اصفهان در مجموعه تاریخی چهل ستون از 11تا 13 آذرماه (سه روز) برگزار می گردد.

گفتنی است این نشست صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در هتل کوثر اصفهان برگزار گردید.